Vstup do třetího multiplexu umožní Jihočeské televizi rozšířit svůj stávající 24 hodinový program na větší část území ČR a její program tak bude dostupný více divákům v Jihočeském kraji. Program Jihočeské televize bude mít možnost sledovat 6,6 % obyvatel České republiky, což představuje více než 678 tis. diváků.
„Rozšíření programové nabídky MUX 3 potvrzuje vedoucí pozici zemského digitálního vysílání pro šíření TV programů a je velmi dobrou zprávou pro vývoj celého, dnes již plně liberalizovaného, televizního trhu v ČR. Vstupem dalšího zákazníka do třetího multiplexu jsme velmi potěšeni,“ říká Kamil Levinský, člen představenstva společnosti CDG. „V loňském roce jsme připravili zcela nové produktové portfolio pro MUX3 a zařadili jsme i regionální koncept tak, abychom zvýšili dostupnost tohoto multiplexu i pro menší a lokální televize. Nové produktové portfolio lépe odráží situaci na trhu a umožňuje vysílání za výhodných podmínek také menším subjektům, pro které bylo dříve pozemní vysílání finančně náročné,“ dodává Levinský.
Jihočeská televize nabídne zpravodajství zaměřené na život v regionu a další zajímavé pořady. Stávající TV GIMI, která se mění na Jihočeskou televizi, má v Českých Budějovicích a okolí mnohaletou tradici. Fungovala jak zcela samostatně, tak i ve spolupráci s celostátními televizemi. Nicméně byla doposud limitována nedostatečným pokrytím kraje. Od 18. 6. ale po vzoru své partnerské televize ZAK rozšíří do celého kraje.
Diváci si nyní mohou nově naladit Jihočeskou televizi v multiplexu 3 z vysílače Kleť. Nedílnou součástí aktivit této televizní společnosti je i výroba obrazových materiálů dokumentující život v regionu, které slouží mimo jiné i k podpoře rozvoje regionu. V rámci své činnosti podporuje řadu různorodých projektů formou mediálního partnerství.
Jak říká manažerka Jihočeské televize Zuzana Pecková: „Divákovi nabídneme ryze regionální vysílání. Budeme se více soustředit na životy obyvatel Jihočeského kraje, budeme natáčet aktuální zprávy z jejich blízkého okolí, zaměříme se na to, co je v jejich městě nebo obci trápí, co by rádi změnili apod. Své náměty na reportáže nám mohou i napsat nebo zavolat. A stejně tak i další pořady v Jihočeské televizi budou regionální.“
Jihočeská televize bude denně vysílat 30 minutovou smyčku. „Každý den v 17:00 hod. tuto smyčku aktualizujeme, to bude tedy premiérové vysílání, a tato smyčka se bude následně opakovat až do následujícího dne, 16:59 hod., pak tuto smyčku opět aktualizujeme,“ říká výrobní manažer Jihočeské televize Štěpán Kuděj. „Smyslem takovéhoto formátu je, že divák si může naše vysílání pustit kdykoliv. Když přijde z práce, večer po zhlédnutí nějakého pěkného filmu, ráno ke snídani, prostě kdykoliv. Podívá se na 30 min. z regionu, pak přepne zase na jiný kanál a naladí si nás zase další den od 17 hodin,“ doplňuje smysl takovéhoto formátu výrobní manažer.
Ke vstupu nové regionální televize do třetího multiplexu přispěly i změny v produktové nabídce společnosti CDG, především nový regionální koncept, který je pro regionální TV stanice atraktivní. První stanicí, která začala svůj regionální program šířit v pozemním vysílání je TV Metropol, jejíž vysílání bylo zahájeno v Praze a Středočeském kraji v srpnu 2011. Další, kdo se v roce 2012 připojil k regionálnímu vysílání ve třetím multiplexu, byla i TV ZAK, TV Polar, TV Genus, TV Morava a TV Vysočina.